Just Arabic language ب العربي بس الصفحه دي

Selling and delivering vegetables and fruits online (i've done it b4 and it came with positive results but im kinda busy to do it again)
لو فكرت في حاجة زي كده كلمني

بص انا هتكلم عربي على ضمانتك تمام الكام قرش الي معاك دول حلوين اوي حاول بقى تتفق مع اي حد من هنا وتجيب بيهم تذكره سفر و تسيب البلد دي و تروح تشتغل بره مصر هتعمل قدهم و اكتر كمان في كام يوم بس انا لو هشتغل سباك في اي دوله اوروبيه شهر واحد فقط وربنا لاعمل قدهم و كتيييييير جدا او تروح تدفع مقدم شقه لي شقق السيسي و تاخد شقه في موقع حلو و تسقعها و انت عارف الاثاث بقى سعره في الطالع و ممكن تأجرها بي الشهر و يدخلك قرش وانت قاعد في البيت بس كيدا هو ده الحل الوحيد بي انك تجيب بيه فلوس في البلد دي
محتاجلك 83 الف جنيه عشان تسافر كام شهر بس

عدك اكتر من حاجه اول حاجه تفتح مشروع محترم مش تفتح محل و خلاص زى مثلا براند او اى حاجه تقدر انك تطورو فى المستقبل و دا محتجلو دراسه جودة الخ.. او انك تشوفلك إنفيست او اى حاجه زى كدا لازم برضو يكون عندك خبره او معاك حد يحللك السوق لكن مواضيع المحلات مش هتجيب معاك

اى مشروع محتاجلو دراسه و متنساس فلوس الماركتينج

عدك اكتر من حاجه اول حاجه تفتح مشروع محترم مش تفتح محل و خلاص زى مثلا براند او اى حاجه تقدر انك تطورو فى المستقبل و دا محتجلو دراسه جودة الخ.. او انك تشوفلك إنفيست او اى حاجه زى كدا لازم برضو يكون عندك خبره او معاك حد يحللك السوق لكن مواضيع المحلات مش هتجيب معاك
ازي

صلي ع نبي الاول
ع شان نكون ع نور المبلغ دا استحاله يفتح مشرع ف الوقت دا انا من بقول تستثمرهم ب انك تخوش شريك مع حد او تجيب بيهم دهب او تشتري اسهم ف البورصه و ف نفس الوقت شغل جانبي ع قد متقدر تخزن من الاقبض 20% الي 40%كل شهر و تدخرهم بردو لحد ف ظرف 3 الي 5 سنين ف الوقت دا هيكون ادخرت مبلغ محترم و الفلوس الي معاك الي استثمرتها قيمه بتعتها ذادت و يكون معاك راس مال كوس ساعتها تسأل سوأل دا براس مال كبير

صلي ع نبي الاول
ع شان نكون ع نور المبلغ دا استحاله يفتح مشرع ف الوقت دا انا من بقول تستثمرهم ب انك تخوش شريك مع حد او تجيب بيهم دهب او تشتري اسهم ف البورصه و ف نفس الوقت شغل جانبي ع قد متقدر تخزن من الاقبض 20% الي 40%كل شهر و تدخرهم بردو لحد ف ظرف 3 الي 5 سنين ف الوقت دا هيكون ادخرت مبلغ محترم و الفلوس الي معاك الي استثمرتها قيمه بتعتها ذادت و يكون معاك راس مال كوس ساعتها تسأل سوأل دا براس مال كبير
بعد ٥ سنين هيكون نفس الحكاية رأس المال هيبقى صغير

المبلغ الي موجود حاليا هوا الي هتستثمرو نوع الاستثمار هوا الي هيحدد قيمه الفلوس

هقولك ازاي انت مثل دخلت شريك
مع حد ب المبلغ دا و اكيد الشركه دي هيبقا ف دخل سنوي الربح دا مش هتخدو ليك لا تحطو ف شرك لو انت داخل ب 20% السنه البعدها ب 40% و هكذا

بعد 5 سنين احتمال كبير لو استمرات ع المنوال دا تكون ياما صاحب المشروع الي دخلت ف شرك او بقا كبير و بقا ليك اسم ف السوق

Back